Sign+ 2018
Category: Indoor Signage
Award: Gold winner
Project: World’s First Art Bagage Belt
Project omschrijving
Breng op de panelen van een bagageband van Schiphol (de zogenaamde kunststof slats) visuele uitingen aan voor de promotie van het RIJKSmuseum. De uitingen waren een compilatie van kunstwerken van bekende Nederlandse meesters.
PPP Nederland was betrokken bij de ontwikkeling van dit nieuwe reclame object. Dit betrof naast de maatvoering van de band ook het testen en specificeren van de juiste materialen. Daarbij speelde mechanische belasting een belangrijke rol met daarnaast een goede hechting en verwijdering van het aangebrachte materiaal.
Jury rapport
Een zeer onderscheidend project dat getuigd van lef. Technisch een heel uitdagende klus, gezien de rubberen ondergrond en het bestand moeten zijn tegen zware koffers. Goede uitsneden en beeldkeuze gemaakt. Een prachtig visitekaartje voor Nederland, waar reizigers net zijn aangekomen. Een “wachttijdverzachter” in optima forma.
Fespa 2016
Category: Decals
Award: Bronze Winner
Project: Proud of Orange
Project omschrijving
PPP Nederland ontving vanuit OAD en KLM het verzoek om de bekende oranje-blauwe uiting van een KLM vliegtuig aan te brengen op een touringcar. De touringcar was onderdeel van de Olympische campagne “Proud of Orange” van KLM. De uitdaging voor PPP Nederland bestond uit het printen van deze specifieke kleuren met een moeilijk kleurverloop dat veranderd van oranje in blauw, dat geheel gelijk moest zijn aan het in lak gespoten vliegtuig.
PPP Nederland moest een variëteit aan zelfklevende films gebruiken, waaronder een 3D vervormbare film en een geperforeerde doorzicht film, om de uiting te kunnen aanbrengen op de touringcar. Na succesvolle testen te hebben uitgevoerd met de HP Latex 3500 printer bleek dat we in staat waren om de opdracht uit te voeren en het gewenste resultaat te bereiken. Na het printen heeft PPP Nederland de touringcar volledig ingepakt. Zowel OAD als KLM waren erg enthousiast over het indrukwekkende resultaat.
Sign+ 2012
Category: Voertuig reclame
Award: Gold winner
Project: Tile & Inspire
Project omschrijving
Als onderdeel van de “journey of inspirations” campagne liet KLM een complete Boeing 777-200 voorzien van duizenden Delfts blauwe tegeltjes welke via een website waren ingezonden. Met behulp van een speciaal ontwikkelde internettool kon iedereen die dat wilde in een handomdraai een Delfts blauw tegeltje met daarop een eigen (profiel)foto en een inspirerende tekst maken. De ingezonden tegeltjes maakten kans om als een van de 4000 winnende ontwerpen op de buitenzijde van bet vliegtuig te worden geplaatst.
PPP Nederland werd in het voortraject betrokken voor de ontwikkeling en testen van kleur, formaat en zichtbaarheid van de tegels en verzorgde daarna het stramien voor de tegels op de KLM website. In de uitvoering was PPP Nederland verantwoordelijk voor de productie van de tegelstickers en de montage en demontage op locatie Schiphol.
In het project werd 780 m2 Aircraft film verwerkt van Avery Dennison en de montage werd uitgevoerd met een drie ploegendienst binnen 24 uur met 18 monteurs per team.
Jury rapport
Uniek project, complexe samenwerking met grote betrokkenheid van PPP Nederland. Plakken van een vliegtuig moet onder strikte voorwaarden en condities gebeuren, toch in 24 uur gerealiseerd. Interactieve aspecten sterk en ook het idee dat je zelf door de lucht vliegt. Toegevoegde waarde zit ‘m in de samenwerking tussen de opdrachtgever KLM en de uitvoerder PPP Nederland. Puur Hollands project, met internationale uitstraling.