Opdracht
“Hoe kunnen we op een treffende manier het Rijksmuseum onder de aandacht brengen van de op Schiphol arriverende reiziger” Dat moet zo ongeveer de vraag zijn die het Rijksmuseum stelde aan exploitant Schiphol Media. Voor het Rijksmuseum bleek met name het aankomst gedeelte van Schiphol een interessant gebied te zijn omdat hier veel potentiële museumbezoekers passeren. En waar staan deze potentiële bezoekers meestal hun tijd te doden? Juist, bij de bagagebanden!
Een nogal saaie ruimte waar mensen tijd hebben om een eerste indruk te krijgen wat ons land te bieden heeft en volop om zich heen te kijken. Naast de daar al aanwezige media-objecten hebben we een in het oog springend object voor het Rijksmuseum gemaakt: een volledig bestickerde bagageband met kunst van het Rijksmuseum. Met het reclamebureau van het Rijksmuseum SkipIntro en Schiphol hebben we een nieuw object gemaakt met veel attentiewaarde en bovenal ook nog bewegend. Kortom alle ingrediënten voor een echte blikvanger.
Maar ook een uitdagend traject. Want een goede hechting krijgen op deze uitdagende ondergrond is één, maar ook zorgen dat de stickers goed tegen de slijtage van de met veel geweld neerkomende koffers bestand zijn is twee. En dan nog de garantie hebben dat de stickers na hun campagnetijd goed schoon te verwijderen zijn. Al met al een uitdagend traject wat we door veel testen en de expertise van onze foliefabrikant succesvol hebben aangepakt.
Een mooie erkenning bij dit project is het winnen van de Sign+ award in de categorie ‘Indoor Signage’ en daarnaast ook nog genomineerd worden voor een Fespa-award.
Mede dankzij opdrachtgevers het Rijksmuseum en Schiphol Media, de ontwerpers van ‘Irma Boom office‘ en ideeën-bureau Skipintro kwam deze geweldige spectaculair in beweging. Voor de vele wachtenden bij deze bagageband zorgde het voor een mooie eerst kennismaking met de kunst van het Rijksmuseum en had men tijdens het wachten genoeg te zien van de echte Hollandse meesters.